We worden elke dag gebombardeerd door allerlei soorten reclames. Op tv, in het bushokje, langs de weg of op de radio reclame is overal. Daarom moet jij als bedrijf, organisatie of onderneming naar een manier van reclame maken opzoek gaan dat ervoor zorgt dat je gaat uitblinken. Wellicht is dan Guerrilla marketing wel iets voor jou. Op een onconventionele en slimme manier probeer Guerrilla marketing de aandacht van mensen te trekken voor merken, producten en diensten. Bij dit soort marketing gaat het er vaak om een snelle actie die inspeelt op actuele gebeurtenissen. Er wordt dan ook vaak gedoeld op gratis publiciteit. Denk bijvoorbeeld aan een muurschildering

 

De voordelen van Guerrilla marketing 

Guerrilla marketing is een creatieve en ook uitdagende vorm van reclame maken. Er is dus een grote kans dat jouw reclame veel aandacht zal krijgen. Het mooie hiervan is dat de kosten voor Guerrilla marketing erg laag liggen. Vaak is het zelf kosteloos omdat de reclameboodschap via een bijzondere stunt of ludieke actie wordt verspreid. De Guerrilla marketing krijgt vaak aandacht van media zoals de radio of televisie omdat deze acties nogal bijzonder zijn. Daardoor krijg je nog meer publiciteit en dan bereik je een groot publiek. Ook komt het vaak voor dat de Guerrilla marketing wordt op gepikt door sociale media. 

 

Voor wie is dan zo’n Guerrilla marketing actie? 

Als je een klein bedrijf hebt of een goed doel bent zonder een groot budget voor reclame is dit soort marketing erg geschikt. Want als je geen grote dure campagnes kan voeren via tv of radio reclames kan het erg lastig zijn om onder de aandacht van mensen te komen. Met Guerrilla marketing maak je is die kans veel groter. Met een goed getimede, en creatieve guerrillamarketing actie kun je zonder een groot budget toch nog een groot publiek bereiken. 

Marketing element